fredag 12 februari 2010

Bloggmagi?

För en tid sedan skrev jag i bloggen att det vore trevligt att få skriva en liten saga för Tomtar och troll... och hey presto, redaktören hör av sig och ger mig uppdraget... Hon hade läst bloggen...

MEN detta??? Om ni läste mitt synnerligen självömkande inlägg 4 jan ("Författarens skämmiga vardag") vet ni att jag eh... överreagerade lite (skäms ännu!) när min bok inte skyltades på bokhandeln Mareld, dit jag hade gått för att köpa Johan Beck-Friis senaste bok - om skam. Jag uttryckte en önskan att se min bok i fönstret... och grät en skvätt på bloggen (och lindade in min egocentricitet i en betraktelse om författares önskan att bli sedda i största allmänhet, och den smala litteraturens marginalisering - nog så sant iofs).

Nå. Nu passerade jag Mareld härom dagen och vad står på framskjuten fönsterplats om inte min bok "Hur jag lärde mig älska mina värsta känslor". Precis bredvid Beck-Friis bok "Den nakna skammen". Tacksamhet!!! Men också en undran om hur detta egentligen gått till. Vad ska jag härnäst önska mig på bloggen tro?

Tur att jag, med hjälp av åratals terapier, lyckats tråckla mig ur "det infantilt omnipotenta stadiets" värsta grepp. Eller vad det nu kan heta.

Skulle ha skrivit nåt intressantare och mer genomtänkt om det inte vore lite mycket att stå i nu. Hemliga planer tillsvidare...

3 kommentarer:

  1. Du har väl snarast skaffat dig lite mer omnipotens iom att folk läser din blogg :) Härligt! Jag har idag haft min första provomgång i Zen coaching, det var väldigt spännande och faktist omskakande. Utan din bok hade jag inte vetat att metoden fanns. Knöt upp mig på tiogångerspaketet direkt!! Tror du satt igång många positiva spiraler den här våren iom bokens tillkomst. Varma hälsningar/Susanne, fd spindelskivling

    SvaraRadera
  2. Grattis till att få skriva i Tomtar och Troll! Det låter helt rätt. Jag ser fram emot att få läsa det!

    SvaraRadera
  3. Allt du önskar ska du fååååå!!!!
    Det är sååååå!!!
    kram från nybloggaren som tänker önska sig en massa grejer på bloggen nu!

    SvaraRadera