måndag 19 april 2010

Vårkänslor


Idag har jag sagt åt mig själv: Låt bli att polemisera. Självklart fanns även idag (måndag, ej söndag) ett inlägg i Dn som gjorde mig arg genom att vara förenklat och generaliserande, och som jag hade lust att invända mot; men sådär kan jag inte hålla på, känner jag. Då blir jag en bitterhjärna. Istället ger jag efter för en vårlik "ytlighet" och publicerar valda fönstershoppingbilder. En stor fördel med mobilkameran är ju nämligen att man kan fotografera saker istället för att få för sig att man måste köpa dem. Den förtjusande nalleskyltningen ovan, med björnmorsan i terrinen, återfinns i fönstret till en antikvitetsaffär på Odengatan i Sthlm, nånstans mittemot Vasaparken tror jag det var. Kudden nedan finns hos Spiti, porslinet och mörksuggorna hos Svensk Hemslöjd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar