torsdag 17 juni 2010

Edelfeldts modeblogg II



Tänk ett sånt schå man har såhär dan före dan... jag hade ju tänkt att det där Kungliga paret skulle FÅ SYN PÅ JUST MIG där jag står och vinkar nånstans längs cortege-vägen. Jag menar, ett spektakel som vi svenskar betalar åttiofyra miljoner för - det måste man ju faktiskt utnyttja för att få sin kvart i rampljuset själv!!! Så jag och min kompis gick ut och såg oss om efter lämpliga klänningar att marknadsföra oss i. Den ovan tycker jag ser lite kunglig ut, kanske adlig, och med varumärke på magen.



Sen är jag lite svag för alla hudfärgade klänningar med påsar, veck eller fjäll som verkar vara moderna just nu. Jag tror att de får min kropp att se fin ut, liksom kongenial på nåt sätt.



Den här kanske? Jag har alltid gillat Snömannen. I den här blir jag hans fru och är han där kanske vi också kan gifta oss så småningom ; säkert finns det vetenskapliga fora som skulle lägga ut åttiofyra miljoner på bröllop och kanske parning mellan två sådana unika varelser.



Nej, jag tror jag tar på mig den här drakdräkten som jag knåpade ihop till en festival för ett par år sen. I den kommer de säkert att se mig. Bara inte Sankt Göran är där....

1 kommentar:

  1. Det låter bra med drakdräkt tycker jag. Då kan ju de kungliga bli påminda om alla troll och sagor och sådant. Fötrollade prinsessor?

    SvaraRadera