onsdag 14 juli 2010

Den som väntar på något gott



Fick denna bild från vännen Kerro Holmberg (se även post den 27 jan i år, samt länk till hennes hemsida med målningar och poesi där; rekommenderas starkt!) med en pion som det tagit sju år att få i blom. Rubrik: "Pionglass". Förutom att jag älskar pioner och njuter mycket av bilden så påminde den mig än en gång om skillnaden mellan en bra kamera och den jag har i min mobil....

Dessutom väcker den min längtan efter att måla, samtidigt som det är ca 35 grader varmt i min ateljé. Där finns en luftkonditioneringsapparat som jag köpte i panik under en annan värmebölja... bara det att den låter som hela Arlanda flygplats. Tillsvidare häckar jag i mitt förortshem där det är något svalare. Hos min kille i innerstan är det också som en veritabel bastu. Man får lust att krypa in i kylskåpet. Och att gå ut och vattna träden med vattenkanna, med ett hysteriskt utryck i ansiktet. Och att skicka mer pengar till Greenpeace. Med mera. Svårt att förstå kvällstidningarnas rubriker om "supersommar".


Den efterlängtade ateljén, fotot taget en sval dag i våras.

1 kommentar: