söndag 1 augusti 2010

Cute Overload



Nå... en heldag tillsammans med en Taxman med nåt slags envist ryggskott, två påhittiga barn och en målmedveten vovve kan få vem som helst att sluta grubbla. För folk som behöver rensa hjärnan rekommenderas ett besök på hundcaféet "Himmelska Hundar" vid Tessinparken en lördag eller söndag.

Tag en latte medan ett hav av älsklingshundar av olika raser tumlar runt mellan stolarna! Vid ett tidigare besök mötte vi en minimal bulldogsvalp som knatade runt som ett slags mycket litet, gående gustavianskt pottskåp med svarta fläckar på och hypnotiserade alla. Denna dag togs priset av en japansk akita-valp (jfr "Hachiko - A Dog´s Tale", med Richard Gere). Allt grubbel försvann ur hjärnan som blev till en klump sockervadd. Behagligt.

Senare på dagen såg vi dessutom en riktigt rolig vampyrfilm, "The Vampire´s Assistant." Sov sedan gott på natten och ägnade inte en tanke åt tankegångar av typen "Vad ska jag svara nästa gång dom frågar om jag tror på Gud?" eller "Hur ska jag förklara vad som är essensen i Mindfulness på mindre än en minut?".

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset om Himmelska Hundar !
    Om jag skulle förirra mig åt storstaden till så ska jag och hundarna genast avlägga ett besök på detta uppenbart underbara ställe :-)
    Och så bara måste vi ju försöka få se en skymt av det lilla svartfläckiga gustavianska pottskåpet !

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag följer den här bloggen ett tag.

    SvaraRadera
  3. Jag tror också jag följer den här bloggen ett tag. Läste intervjun med dig i Tara och såg att du hade en blogg. Den gav mersmak ...

    SvaraRadera
  4. ...litet, gående gustavianskt pottskåp med svarta fläckar...

    Alldeles underbar iakttagelse och - kan jag tänka mig - alldeles underbar hund. :)

    SvaraRadera