onsdag 6 oktober 2010

Olika sätt att stressa av?



Snigeln ovan stannade jag och stirrade förhäxad på en dag när jag hade bråttom till jobbet.



Ja vad gör man när det känns såhär i skallen?
-------------------------------------------------------------------


Kanske står alla dessa VITA saker som saluförs för en allmän längtan efter lugn? Jag är hemskt förtjust i jultomte-vyn ovan - särskilt i tanken att luvan är nerdragen så han slipper se (julskyltningen?). Fast visst ja, det står ju att det är VETTAR, inte jultomtar. Här kommer julvetten, barn. Han ser inget, så led honom dit han ska...



Och här var det ryska gummor i ett annat skyltfönster!
-------------------------------------
Ja, ni har redan förstått det. Ett annat sätt för mig att koppla av är att fotografera konstiga saker i skyltfönster, när jag är på väg till olika ställen. Av någon anledning gör det mig lugnare.



Fast ännu bättre är det med grönska... rankor, löv, knoppar.... promenader... lite walking meditation och sen fram med kameran... Bilder istället för ord. Det behöver jag nu. Kanske skulle man spruta vitfärg på datorskärmen?

3 kommentarer:

  1. VÄttarna är fina - vi fyller våra hem med förgängligheter att bytas ut när nästa inredningsnummer kommer... men lugn - jag får städtankar när jag ser dem, städa damm, städa stavning...

    SvaraRadera
  2. Vi har ett par liknande tomtar hemma, med stora svarta skägg och toppiga mössor. (Ja, det är tomtar, inte vättar. Och absolut inte vettar, he he.) Barnen kallar dem taliban-tomtarna. Jag gillar dem skarpt. ;)

    SvaraRadera
  3. Jo... stavningen "vettar" hämtade jag från skylten i skyltfönstret... betyder väl egentligen jakt-lockbeten i form av trä- eller plastfåglar....så kanske är de avsedda att sättas ut i skogen för att locka dit andra tomtar som man sen kan skjuta, äta upp eller ev. stoppa upp och sälja? Ack, barbari.

    SvaraRadera