onsdag 17 november 2010

Don´t worry, be happy...



...säger jag åt mig själv inför denna morgons företående sittning i Malou von Siwers tv-soffa. Direktsändning inbjuder till en speciell sorts farhågor: tänk om jag plötsligt säger nåt konstigt som sen blir min image resten av livet och kommer att stå på min gravsten? Nuförtiden är i o f s det massmediala bruset sådant att yttranden av det slaget snabbt glöms bort; annat var det när jag var ung. Skådespelaren Ulf Brunnberg fick i många år t ex leva med att han sagt, troligen med viss skämtsamhet, att han var "Sveriges snyggaste karl".

Något helt annat så: fotot ovan föreställer något som de flesta stockholmare antagligen har passerat flera gånger under hösten, i innerstaden. Vad är det?

5 kommentarer:

  1. Underdelen av spöket på Drottninggatan?

    Lycka till med Malou sö!

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som en maskros någon lekt "älskar, älskar inte" med.

    SvaraRadera
  3. En jättebra intervju i TV-soffan, tyckte jag. Som ska försöka få tag i din nya bok fortare än kvickt (de andra har jag redan läst).

    SvaraRadera
  4. Jäklar annacka, du har rätt Fiat! Trodde inte att nån skulle gissa. Du måste ha ägnat det särskilda studier vid dina många besök på Buttericks.
    Och: Stort tack Marie!

    SvaraRadera
  5. fasen va gött du svarar på malous rabblande frågor som kommer som en uppdämd flod..din närvaro äger Inger! jag skrattade till och med när jag lyssnade på er...stimulerande flyt!! You rock!
    med värme-marie

    SvaraRadera