onsdag 12 januari 2011

Gammal fin skåpmat



Här kommer de utlovade tillbakablickarna, för nytillkomna följare som gillar bilder på natur och trädgård:
"God Valborg" - 30 apr 2010, "Javisst gick det fort när knoppar brast" - 17 maj 2010", "Tulpanpartituret" - 7 jun 2010, "Energi och en plötslig association" - 30 jun 2010, "Midsommar" - 27 juni 2010, "Skogen, skogen" - 13 aug 2010, "Rosenhill" - 15 aug 2010, "För många ord" - 1 okt 2010, och "Fimbulvintern" - 30 nov 2010. (Samt att det väl bör finnas lite blommor under "juli".)

För den nya läsare som söker existentiella funderingar rekommenderas t ex följande: "Konsten att misslyckas" - 6 dec 2009, ""Dumhet" och djup" - 9 dec 2009, "Finns Gud" - 11 dec 2009, "Mobbing och "revansch" - 2 januari 2010, "Vara varg" - 7 apr 2010, och "Krig" - 9 apr 2010.

Dessa rekommendationer istället för nya fräscha djuplodningar kan förklaras av att jag som sagt skriver ganska intensivt på en bok... OCH förbereder deltagande i ett tredagars forum om "Att vara sig själv" där jag ska vara med tillsammans med Ted Harris och Ann Lagerström på en folkhögskola längre söderut. Till den änden har jag även läst "Att leva innerligt" av dessa två, inspirerande läsning och det kommer att bli spännande att diskutera alla beröringspunkter jag finner mellan min bok "Hur jag lärde mig älska mina värsta känslor" och deras. Detta kan dock stupa på kära gamla SJ och deras problem med tågavgångar, men det är bara att hålla tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar