lördag 12 mars 2011

Allvar och kuriosa




Nu har jag varit kyrklig igen. Inbjuden av pigga "Solna-akademin" som i Solna Församlings regi håller till i Kyrkans hus där. De ville höra om "Samtal med Djävulen" och därpå följde ett samtal där vi uppehöll oss vid existentiella temata som det populära "Ondska och godhet" och annat dualistiskt godis. Det blev - ursäkta att jag är tjatigt positiv och upprepar mig, men det BLEV det faktiskt - en mycket intressant och stimulerande kväll, som det ofta blir när åhörarna är med och samtalar.

Med mitt (lätt fåniga) öga för kuriosa uppspärrat glömde jag bort att dokumentera t ex det vackra förrummet med liten fontän och allt, och kastade mig istället över ovanstående arrangemang som fanns i ett hörn. Observera (nedan) att Jesus har fått en finsk pinne av änglarna, som dessutom tycks vara frisörer (kan behövas i öknen?) Tanken är att arrangemangen ska ändras beroende på aktuell bibeltext/tema. Förlåt, men jag älskar sånt här...

Bilden längst ner föreställer icke en nedstigning i Gehenna utan bara rulltrappan ner i Solna Centrums t-banestation efter framträdandet... Har man inte bil, får man se många tunnelbanestationer.


Detalj med finsk pinne.

2 kommentarer:

  1. Gillar det här ögat för det kuriösa. Arrangemanget är både fantastiskt sött och smått oroväckande. Antar att det var ganska skönt att få ta rulltrappan ner, efter det dära givande samtalet.
    /U

    SvaraRadera
  2. Men hördu, det VAR faktiskt ett givande samtal... Plastormen och frisöränglarna höll sig utanför samtalsrummet....

    SvaraRadera