fredag 1 april 2011

Livsnjutning?



Äntligen en tidning för oss livsnjutare som gillar "jakt, mat och kultur". Man blir ju lite nyfiken och undrar hur man valde fotot, till exempel; jag utgår ifrån att det fanns ganska många att välja på, och man ville ha ett som kommunicerade rätt känsla till rätt målgrupp. Vad njuter alltså denne man av? (Vi kan säga att det här också är ett personlighetstest, precis som det som handlade om våren nyligen)
1. Han har just skjutit en älg/varg/blåmes/kulturpersonlighet samt lagat gryta på densamma.
2.Han kommer äntligen åt att klia sig bakom örat efter att ha suttit blickstilla på ett långt jaktpass.
3.Han njuter helt enkelt av att han är en Riktig Karl. Så enkelt kan det minsann vara!

Själv njöt jag just av att läsa Margaret Atwoods "After the Flood". En dystopi med hennes speciella skärpa, pålästhet, fantasi och humor. Rekommenderas! Av en blogg för Livsnjutare.

5 kommentarer:

  1. Jag är oftast för lat för att lämna den bekväma RSS-feeden av din blogg via mejl och skriva en kommentar (men räkna med att jag läser även om jag inte syns särskilt ofta!). Den här gången kan jag dock inte låta bli. Helt underbart inlägg, och så på pricken!

    Dagens gapskratt. Tack för det!

    SvaraRadera
  2. Njutbar ironi. Roligt. Tack!

    SvaraRadera
  3. Personlighetstest nummer 2 alltså … jaha … då kliver jag väl ut i skottlinjen då och om det vore så, att jag vore den jagade och inte jägaren – då skulle jag välja att vara VARG.
    Älg passar ju inte, det är inte riktigt min viktklass liksom … och blåmes … njääej … och ”kulturpersonlighet”, det är jag ju definitivt inte – om man säger …
    Jag vet inte vad det betyder när någon i ett personlighetstest som handlar om att ”gilla jakt” spontant väljer villebrådet, men kanske någon mer professionell kan tillägga något …
    Bland zoodiakens stjärntecken finns ingen varg, men mitt tecken kommer ganska nära, om man säger så … och dessutom har jag samma ascendent, som mitt födelsetecken (det är riktigt illa med andra ord).

    ”Riktig Karl” … nåja … det är nog inte många som njuter av det numera, det är det värsta man kan vara idag …
    Jo, nu kom jag på det!
    Han kliar sig bakom örat därför att han funderar på att lämna in sitt gevär till ett museum för förbrukade livsideal – och sedan gå med i en nystartad grupp där man försöker rekonstruera MANNEN … ja Herregud – det kan ju inte vara lätt.
    Och det var nog det han tänkte på när en kulturpersonlighet, som egentligen jagade en mes (f’låt ”blåmes”) råkade fotografera honom.

    Jaha, det var personlighetstest nummer 2, jag bävar för nummer tre och nummer fyra … :-)

    /Hälsningar Lars

    SvaraRadera
  4. Usch ja, blev mest bara trött när jag såg tidningen häromdan. Jag vill ironisera men, -kan inte. Det är den "manliga maskeraden" sa Ulrika Milles om tidskriften här: http://svtplay.se/v/2374888/tidning_ulrika_milles_bladdrar_i_per_mobergs_nya_magasin
    Och tydligen är det istället brunstjakt med Anders Borg som Moberg drömmer om...
    /U

    SvaraRadera
  5. Men det är väl härligt att männen fått sin egen motsvarighet till Amelia? Haha, jag har svårt att låta bli att skratta när jag ser den där omslagsbilden och tänker mig att en kvinna skulle få göra den där minen på omslaget till en "kvinnotidning"? Knappast va! Inte tillräckligt "sexigt" och "tillgängligt".

    SvaraRadera